Monday, June 1, 2009

تخم داشته باش و رای بده


دمکراسی هدف ارزشمندیست که در پس راهی‌ پر فرازو نشیب منزل دارد. با یک بار و دو بار و صد بار زمین خوردن که جایز نیست از راه بنشینیم، هست؟ پس شما را چه میشود که به خاطر چهار سال نیرنگ، کنار نشسته اید؟ حتا اگر معتقدید سی‌ سال نیرنگ خورده اید، باز هم کنار گیری تان توجیه پذیر نیست. میدانم، حق دارید خسته باشید اما هیچ حق ندارید کنار گیری کنید. دمکراسی را باید گرفت و گرنه خودش به سراغمان نمی‌اید.

دمکراسی کشک نیست که به سادگی‌ به دست آید پس تخم داشته باش و رای بده.

6 comments:

  1. سلام اردوان عزيز، قصد اساعه ادب ندارم ولی دموکراسی اين مدلی دیـگه خيلی تخماتيک نميشه اونوقت؟! ضمنا اینکه گفتی پس کمی تخم داشته باش خب اين امکانش نيست که آدم کمی تخم داشته باشه و کمی نداشته باشه چون تخم مثل مو نیست که کم پشت و پرپشت باشه و تخم رو اصولا یا داری یا نداری، مگر اينکه تير خورده باشی و جانباز شده باشی که اون هم ديگه دست خود آدم نيست
    ;)

    ReplyDelete
  2. - what kind of democracy are you exactly reffering to?
    - I liked your idea about tokhm and the fact that they are either there or not. However tokhm is a metaphor for courage. When we say a bit of tokhm we mean a bit of courage of course. I am quite possitive you knew it!

    ReplyDelete
  3. بله حق گرفتنی ه
    ولی من نمی دونم این موج رائی ندادن از کجا میاد هرچی فکر می کنم نمیتونم حرفای این جماعت رو قبول کنم
    خلاصه منم رائی میدم این چند وقته هر کسی رو میشناختم به یه نحوی راضی ش کردم شرکت کنه در این انتخابات

    ReplyDelete
  4. تیترهای حاوی بی ادبی من و دوستم رو که با هم پیچ رو می دیدیم شوکه کرد و شرمنده... پشیمون شدم از اومدنم. کاش حداقل یه اخطار می گذاشتی اولش. نمی دونم بین ایرانیای کانادا این کلمه ها خیلی عای و رایج هست؟ تو ایران اینطوری نیست و بی ادبی و توهین حساب می شه

    ReplyDelete
  5. اگه صاف و پوس کنده میگفتی‌ بی‌ ادب هستم، حرفت رو می‌فهمیدم. قبول نمیکردم اما مطمئنم می‌فهمیدم. اما این دسته بندیه شاهکاره والا! ایرانیهای کانادا و ایرانیهای ایران؟؟؟؟؟ فکر نمیکنی‌ دلیل خیلی‌ خیلی‌ خیلی‌ از مشکلاتمون همین دسته بندیهای بی‌ اساسه؟ یه آدمی‌ یه گوشهٔ کانادا یا ادب نداشته یا هزارو یک دلیل دیگه داشته که یک حرفی‌ بزنه....اون وقت از توش یه دسته بندی درست می‌شه صد بر نازیباتر از اون کلمهٔ مربوطه!

    ReplyDelete
  6. این رو آخرین پست من توی وبت تلقی کن
    به سبک و استدلال خودت: پس منم یه گوشه ایران هزار و یک دلیل داشتم که این حرف رو زدم. اگرچه که هیچ دسته بندیی نکردم.
    به هر حال من خوشم نمیاد از بازی با کلمات و پیچوندن حرف و سفسطه و این چیزا.

    خداحافظ هموطن و موفق و پیروز باشی

    ReplyDelete