Wednesday, May 6, 2009

!سی‌ و شیش ثانیه. همین




خانومه...! [۱ ثانیه]

- بله ؟ [۲ ثانیه]

سلام [۳ ثانیه]

- سلام ؟ ؟ [۴ ثانیه]

اسم من اردوانه. از بچه‌های معماری هستم. من مدتی‌ یه می‌خوام با شما صحبت کنم اما فرصتش پیش نیومده. [۱۰ ثانیه]

- بفرمایید ؟ ؟ ؟ [۱۱ ثانیه]

می‌خواستم بگم اگه امکانش باشه که با شما بیشتر آشنا بشم خیلی‌ خوب می‌شه. [۱۵ ثانیه]

مکث [۱۶ ثانیه]

مکث [۱۷ ثانیه]

- شما باید به من مهلت بدین. [۱۹ ثانیه]

حرفی‌ نیست، من هیچ عجله‌ای ندارم. فقط خبرش رو چه جوری از شما بگیرم؟ دانشگاه؟ تلفن؟ ایمیل؟ [۲۵ ثانیه]

- همون ایمیل خوبه. [۲۶ ثانیه]

چیه آدرسش؟ [۲۷ ثانیه]

- ....ات یاهو دات کام [۳۲ ثانیه]

خیلی‌ ممنون واقعا [۳۳ ثانیه]

- خواهش می‌کنم [۳۴ ثانیه]

خدانگهدار [۳۵ ثانیه]

- خداحافظ [۳۶ ثانیه]


سی‌ و شیش ثانیه. همین !

اما من برای این سی‌ و شیش ثانیه، شیش ماه جون کنده بودم. روی هر کلمه‌اش کلی‌ فکر کرده بودم. کلی‌ چرکنویس سیاه کرده بودم. مثل یه دانشمند آشفته که پی‌ حل یه مساله است روزها و شب‌ها این کلمات رو طوری تنظیم کرده بودم که درست بخوره به هدف. هنوز تن صدا روی دونه دونهٔ جمله‌هایم یادمه. بعد از هشت سال، هنوز با زمزمهٔ این کلمات، دلهرهٔ آمیخته با هیجان اون سی‌ و شیش ثانیهٔ وصف ناپذیر وجودم رو فرا میگیره. سی‌ و شیش ثانیه‌ای که گمان می‌کنم از عمر ۲۹ ساله‌ام تفریق شده و در جای دیگری گذشته. در ناشناخته‌ای جدا از من، خاک، زمان.

با اینکه این سی‌ و شیش ثانیه، تقریبا تمام رابطهٔ من با خانومه...بود اما در اون لحظه -و همچنین قبل و بعد از اون لحظه- محال بود باور کنم که خانومه...هیچ مهرهٔ مهمی‌ در این بازی نیست. بلکه مهم واقعی‌ راه بود نه هدف! رسیدن به لحظه‌ای بود رها. نزدیکی‌ به خود بود نه به او.

مدتهاست انتظار را طنازتر می بینم تا لذت وصل.


خواهد به سر آید غم هجران تو یا نه ‌ای تیر غمت را دل عشاق نشانه

شیخ بهائی


7 comments:

  1. عجبا قشنگ نوشتی پسر
    به نظرم فکر کردن نداره
    یه دوستی دارم اونم این شکلی ه منو عصبی می کنه میخواد به یه دختر شماره بده جون ادم در میاره

    ReplyDelete
  2. مرسی. اما نفهمیدم چی فکر کردن نداره! اگه منظورت تلفن دادنه که من چی عرض کنم. هر طور صلاحه. اما من منظورم فعل دوست یابی نبود واقعا .

    ReplyDelete
  3. 1- من باید اونجا بودم دستگیرت می کردم که دیگه از این کارا نکنی!!
    2- باحال بود

    ReplyDelete
  4. ghabool daram ke entezare vasl gahi oghat ba lezat hamrah hast.vali dar eynehal eteghad daram ke bazi vaghtha ensan be dalile kheslat ensan boodanesh be dalayeli mokhtalef mesle adat kardan be vaze mojud,tanbali, jesarat nadashtan,nadashtan hadaf, haras az ayande ya 1001 dalile dige in
    انتظار را طنازتر می بینم" ra bahane gharar mide.

    ReplyDelete
  5. آره. اینم خیلی درسته. تا حالا اینطوری نگاهش نکرده بودم. بیخود نبود استادم میگفت انتظار بدون وصل کامل نیست

    ReplyDelete
  6. salam
    to internet micharkhidam ke gozaram be inja va in poste shoma khord
    khayli jalebe !!!
    man alan ham sene o sale shoma to 8 sal pisham va ye majara daghighan mese in ham baram chan vaght pish etefagh oftad , ayandash ham fek mikonam khayli shabih be majaraye shoma bashe .
    webloge bahali darin , behetoon sar mizanam
    moafagh bashi

    ReplyDelete
  7. Thanks Mammad jan, it's so kind of you.

    ReplyDelete